HTML

Camino

El Camino 2012. május - június

Friss topikok

  • susztertangó: Nem tudhatom, de azt sejtem, hogyha nem vették volna el a "szegények"-től az elvehető pénzt, akkor... (2012.06.22. 19:12) 6. nap - Ayegui - Los Arcos
  • susztertangó: Kedves Papaleone! Azért kíváncsi lennék mi mindent cipeltél a zsákodban, meg úgy általában mi a vé... (2012.06.22. 05:53) 38. nap - Muxia - Finisterra
  • Aniko1010: Szia András! Most, hogy elárultad magad a zsák súlya és a születésnapod ügyében is...BOLDOG SZÜLET... (2012.06.08. 22:13) 35. nap - Neigra - Olveiroa
  • papaleone: @drzsirai: Érdekes érzés volt, de nem lehet egykönnyen megfogalmazni. Tegnap nem is sikerült. Ped... (2012.06.08. 12:15) 37. nap - Muxia
  • Aniko1010: Jaj.. annyit nevettem!!! Köszi! Gratula a beérkezéshez és élvezd a folytatást is! (a fohászt pedig... (2012.06.07. 21:11) 33. nap - Pedrouzo - Santiago de Compostela

Címkék

29. nap - Sarria – Portomarin

2012.05.29. 17:01 papaleone

 29. nap - Sarria – Portomarin

 

Ma reggel nem sikerült időben felkelnem. 5-kor felébredtem de gondoltam, még ejtőzöm a kelés időpontjáig. Sikerült. Majd ½ 7-ig aludtam. Na persze nem maradtam le semmiről. Hétkor indultam, nem kellett lámpáznom, már nyitva volt néhány kávézó a legnagyobb örömömre. Átszeltem a várost, a kijelölt útvonalon, csináltam néhány fotót a városról és amikor az egyik kisutcát fényképeztem, belekerült a nézőkébe az a kanadai lány, akit Astorga óta nem láttam. Megörültünk egymásnak. Rohant felém, hogy father, father! Mert Astorgában lányommá fogadtam, egy kikötéssel, hogy a zsebpénzt nem tőlem fogja kérni. Lányom még úgysem volt! A közös örömködés és néhány kérdés-válasz után ő ment a reggeli kávét meginni, én meg folytattam az utam.

Kellemesnek ígérkező napnak néztem elébe. Gyönyörű idő, de azért hosszúra öltöztem, mert a reggelek csípősek tudnak lenni, de sokat ígérő napsütés. A városból kiérve láttam olyat, aki sátorban aludt, sőt mellette volt egy hálózsákos emberke is. Neki már a sátorban sem jutott hely. Ennek is meg van a varázsa. A koreai csapat közben szép lassan lehagyott, külön-külön, mert ők sem együtt gyalogolnak. Az első kávézóhelyen beértük egymást, és találkoztam két észak-koreaival is.  Hogy ők, hogy tudtak eljönni? Megpróbálom majd estére kideríteni. A reggelinél kicsit lazítottam az öltözékemen, nyárira.

Na, ma úgy rendesen megjelentek a 100 km-es zarándokok. Aki az utolsó 100 km-t „teljesíti” az ugyanolyan oklevelet kap, mint aki végig gyalogolja a 800 km-t. Ennek örömére és tiszteletére láttam néhány feliratot a hátizsákokon. „Én Saint Jean Pied de Portból gyalogolok. És te?” Van humor! Na, mindegy? Kinek, mi a Camino?

Ma úgy eltelt a 23 km, hogy észre sem vettem. Nagyon szép, változatos, hangulatos tájon kellett haladnom, csak tekintgettem és fényképeztem. Néha zoknit cseréltem. Igazából eseménytelen volt ez a 23 km. De nem baj, mert sokat gyönyörködtem Galícia tájaiban. Persze a tehéntrágya szag átjárta az egész napot, de ez nem meglepő itt. Hozzátartozik.

A tervezett időben 1-kor megérkeztem Portomarinba. Pedig nem rohantam, de már olyan jól ki lehet számítani, hogy mennyi idő alatt teszi meg az ember a távot. A lépésszámlálót sem használom már vagy 2 hete. Fölösleges. Nagyon jó az útikönyv, majdnem tökéletes, a tegnapi napot leszámítva, eddig hibátlan. Nagy segítség. Ajánlom mindenkinek, aki a „Francia utat” meg akarja csinálni. Cordula Rabe: Szent Jakab-zarándokút a címe, de én csak kis pirosnak hívom. Tényleg naprakész, persze azzal a kiegészítéssel, hogy az albergue árak átlagosan 2 euróval többe kerülnek, de hát ez betudható a gazdasági válságnak.

Portomarinnál a Rio Mino folyócskát megduzzasztották a 60-as években. (lásd Tisza-tó) és néhány falu a víz alá került. Néhány templomot köveire bontották és máshol újra összerakták, mint anno Egyiptomban az Asszuáni gát építésénél az ókori dolgokat. Na, ez a puzzle, nem a 4000-es Ravensburger! J

Az albergue, amit kinéztem egy nagyon modern, újszerű, mindennel ellátott szállás. Csináltam sok-sok fotót. Tényleg remek. A hálóterem nekem a siklósi határőrlaktanyát juttatta az eszembe, aki tudja milyen volt az, annak szerintem a képek láttán hasonló jut az eszébe. A városka kicsi, de kellemes, szép házakkal.

Találkoztam azzal az úriemberrel, aki speciális bélyegzővel látta el a Credenciálunkat. Ő a mi Presidentünk. A feleségével együtt már visszafelé jönnek Santigaoból, bringával vannak. Mutattam neki a képeket és majd el is küldöm neki E-mailen.

A holnapi napra sem tervezek túl hosszú utat, max. 25 km-t. És lehet, hogy nem is kelek korán, elviselhető volt ma a meleg.

Ez volt egy rövid nap rövid története. Remélem a képek kárpótolnak benneteket egy kicsit.

 

A mai fényképek, az eleje Sarriaban készült, a vége Portomarinban, a köztes képek pedig az úton! J Ki hitte volna?

https://plus.google.com/u/0/photos/106590437236988503235/albums/5747943483548967889

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://papaleone-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr394553272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

coccinellapiccolina 2012.05.29. 18:30:19

Csak egy kérdés: várod már a végét, vagy még hónapokig elsétálgatnál...? :)

papaleone 2012.05.29. 19:47:29

Nagyon nem várom, de sajnos már lassan itt van!
Még hónapokig elsétálnék!

Era M 2012.05.30. 20:29:15

@papaleone: Mi meg még hónapokig olvasnánk a blogot!:-))))

papaleone 2012.05.30. 21:39:01

Sajnos ma, 30-an nem tudom feltenni a napi olvasnivalot, mert van ugyan net, de még sincs! Na majd holnap! Jo ejt mindenkinek!

Aniko1010 2012.05.30. 21:54:32

Lényeg hogy jól vagy!
Jó pihenést!
Buen Camino!
Zoli
süti beállítások módosítása